städa är en mardröm

Åh vad det är trist att städa här.
Har inte tagit itu med kapellet med hela nedervåningen vilket också används av församlingen när de har möte här. Toa och kök!
Tänkte på att förr, i Dalkarlså, så städade jag och Orhan alltid en dag ordentligt. Nu orkar vi inte?
Och det är faktiskt otroligt mycket mer trist att städa här. För det är massa vrår. Möbler står trångt och det finns inte nog med förvaring så massa saker står bara där.
Plus att vi får så vansinnigt mycket reklam och brev!! Kök och vardagsrum är översvämmade. 
I dalkarlså hade vi ett helt rum för återvinning. VI sparade på tidningspapper under hela tiden och gick sedan kilometer för att återvinna. Men där fick vi reklam en gång i veckan och bara från ett par få företag.
Här känns det mer som om jag blir begravd. Varannan dag eller nåt strömmar det in. Ica och netto måste skriva två gånger i veckan och säga vad de har.
..


Kaffepaus i fåtöljen!
..
Hur som helst. Jag har plockat på hela nedervåninge. Städat toalett och dammsugat. Övervåningen kvar antar jag. Plus dammtorkning.
I dalkarlså fanns det nästan inget att dammtorka. Jag städade huset på en timme.
Här tar det.. en hel dag. För att det är så otroligt trist!!! Trappa, små rum och grejer, grejer..
vi har kommit in i någon form av småstädande.
Ibland känner ORhan att han måste sortera kläderna i klädrummet. Då och då får jag ryck och dammsuger huset. Ganska ofta går Orhan och sopar golvet på hela nedervåningen! Jag ser till att toaletten är ren. Plötsligt är övervåningen fixad. Då Orhan fått ryck.
Ja ni fattar..
Jag saknar förvaring. Förvaring gör stor, åh så vansinnigt stor skillnad!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0