VARMT!

Det är varmt som bara den här inne. Någon hade satt elementet på 22-25. NÅGON! 
Jag ogillar skarpt att sova varmt. Jag ogillar ännu mer att vakna svettig. Ja, det kan förstöra en hel morgon att vakna upp ofräsch. Insvept i ett täcke som tycks vilja smälta en. Blöt som en flod. Ruffsig frisyr. Man slänger bort täcket och försöker få håret ur nacken. Men det går inte att rädda situationen. Svetten är ett faktum!
Nej tack... 
Problemet är att Orhan får ont om det är kallt. Om han lyckas ta sig utanför täcket. Och det vill jag ju inte heller förståss... Så jag måste välja... Orhans välmående eller mitt humör på morgonen!?
.
Jag röstar för en temperatur som gör det skönt att sova under täcket. Som får en att inte få ont, om man får ont, om man ändå skulle hamna i friska luften.
Så jag satte elementet på 18 och öppnade fönstrena för att få ut värmen. 
Orhan har stängt till alla dörrar och jag fick stänga fönstret. Och nu svettas jag...
Ibland är det komplicerat att dela sovrum med någon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0